Ehdokkaamme kunnallisvaaleissa 2017

Olen 75-vuotias pitkään politiikassa mukana ollut eläkeläinen Kurikan keskustan tuntumasta.

Päivämääriä

Vaalipäivä sunnuntai 9.4.2017

Ennakkoäänestys kotimaassa 29.3.-4.4.

Ennakkoäänestys ulkomailla 29.3.-1.4.

Olen kanta-Kurikkalainen uudisasukas. Täällä on ollut hyvä kasvattaa lapsia ja elää rauhassa Rauhalassa. Kurikka herätti yrittäjän minussa. Kurikkalaiset ja koko Kurikka ovat tulleet tutuiksi taksiautoilijana aamusta iltaan ja illasta aamuun. Siinä ohella tulee toisinaan lauleltua.

Kolmostietä pitkin tulin Kurikkaan. Täällä on koti ja työni. On ollut ihana löytää täältä paikallisuus, kun kotitilan pellot on rakennettu, Kukoistensyrjässä Hämeenlinnassa valkoisia pulpettitaloja täyteen.

Helsingissä valmistuin laskentamerkonomiksi 1991. Työskentelin YIT:llä opintojen ohella laskujentarkastajana ja sitten tuli lama. Monta sataa ihmistä irtisanottiin työmailta ja hallinnosta, - minut mukaan lukien.

Niihin aikoihin myös Kurikkalainen vaateteolliosuus, jonka vaatteita olen esitellyt muotinäytöksissä ja katalogeissa, joutui laman kouriin.

Nyt Jurvalainen maailman huippuluokkaa oleva kädentaidon osaaminen hiipuu sukupuuttoon.

Myöhemmin valmistuin Vaatetusalan artesaaniksi unelmana oma vaatemallisto miehille. Löytäisinpä vielä alan taitajia - ajattelen autoni ratissa, samalla kun mieleni haaveilee Jurvan Sellasta kulttuurinja kädentaidon kehtoa. Onneksi ihanat asiakkaani ja reippaat työtoverini täyttävät arkeni ja musiikki, joka on osa elämääni. Olisipa myös aikuiset lapseni saaneet kasvaa täällä. Viisi heistä on maailmalla
ja häjypoika pääsee juuri ripille. Hän ei täältä halua enää muualle. Täällä "isikän ja äipän", Pv- suzukin ja kissien sekä koiran kanssa on nyt ihan parasta, kun kaverit kaikki ovat Kurikasta.

Sitä muistelen, kun Taksilla Tampereella kurvailen- mutta ihanaa on ajella kotiin, Kurikan idylliseen maalaismaisemaan. Toivon sen säilyvän sellaisena, missä pidetään huolta myös ihmisestä. Sen eteen
olen valmis antamaan omaa aikaani!

Olen 65-vuotias omaishoitaja, vapaataiteilija ja ystävien avustaja Kurikan keskustasta.

Olen 61-vuotias kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen Kurikan Jurvasta.

Olen 23-vuotias insinööriopiskelija Kurikan Jurvasta. Olen ollut varavaltuutettuna kuluvan kauden, josta 3,5 vuotta istuin lainatulla mandaatilla valtuustossa. Toisin jatkossakin luottamustehtäviin oman näkökulmani opiskelijana ja yrittäjäperheen vesana. Tavoitteeni on yhdenvertaistaa kaikki Kurikan alueet, niin lähipalveluiden kuin muidenkin asioiden osalta.

Luottamustehtävät

Kurikan kaupungin varavaltuutettu sekä sivistyslautakunnan jäsen.

Olen 64-vuotias kunnallispolitiikasta kiinnostunut eläkkeellä oleva hitsaaja Kurikan keskustasta

Olen 55-vuotias kaupunginvaltuutettu Kurikasta.

Olen 48 -vuotias nainen Kurikan Luovankylästä. Perheeseeni kuuluvat kaksi lasta ja aviomies. Arvoihini kuuluvat: Perhe, Etelä-Pohjalaisuus ja isänmaallisuus. Harrastuksiina kuuluvat: sukututkimus, pianon soitto, lukeminen ja käsityöt. Olen luonteeltani positiivinen, empaattinen ja luova ajattelija. Olen ollut "koeajalla" politiikan kentällä saadessani olla sivistyslautakunnan jäsen.Olen saanut nähdä ja vaikuttaa kunnan päätöksen tekoon. Tämä on ollut mielenkiintoista aikaa. Toivon saavani vaikuttaa kunnan asioihin omalta osaltani ja olla luottamuksen arvoinen.

Olen 59-vuotias kaupunginvaltuuston varavaltuutettu Kurikan Jurvasta.

Olen 59-vuotias maanviljelijä ja Kurikan kaupunginvaltuutettu Kurikan Tuiskulankylästä.

Olen 21-vuotias pajatyöntekijä Kurikan Tuiskulan kylästä. Urheilu ja varsinkin sen seuraaminen on lähellä sydäntä. Haluaisin tuoda nuorta ja tavallisen palkansaajan näkökulmaa Kurikan kunnallispolitiikkaan.

Luottamustehtävät

Vapaa-aikalautakunnan varajäsen